12. juni 2024
I Hoopla er vi alltid på jakt etter nye måter å forbedre og tilpasse opplevelsen for både arrangører og billettkjøpere. Basert på forslagene vi har mottatt fra dere, våre dyktige og engasjerte arrangører, har vi begynt å evaluere og implementere disse. I første runde er vi glade for å kunne introdusere den nye funksjonen Billettgrupper.
Hva er billettgrupper?
Billettgrupper er perfekt for deg som arrangerer festivaler over flere dager, flere arrangementer på samme dag, eller ønsker å strukturere billettsalget ditt mer effektiv. Ved å organisere billetter i grupper får du bedre oversikt og styring:
Vi har forbedret billettadministrasjonen slik at billettgrupper blir en integrert del av oppsettet du allerede kjenner. Dette gjør det enklere for deg å ta i bruk den nye funksjonaliteten. For å komme raskt i gang, sjekk ut denne guiden her:
For å aktivere billettgrupper, gå til Billetter-fanen i ditt arrangement, velg Grupper: av og deretter Aktiver grupper via nedtrekksmenyen. Systemet oppretter nå automatisk en standardgruppe kalt Øvrige billetter. Standardgruppen følger alltid arrangementets totale kapasitet og kan ikke slettes. Du velger selv hvilken av dine grupper som skal være Standardgruppe. Dersom du oppretter nye billetter eller sletter en gruppe med billetter i vil standardgruppen justeres automatisk. På administrasjonssiden kan du enkelt legge til, flytte eller slette billetter og grupper etter behov.
Du finner allerede opprettede billetter i gruppen Øvrige billetter, som beskrevet i trinn 1. For å opprette nye, klikk Legg til billettkategori. For å reorganisere billetter velger du Organiser for å få opp dialogboksen med oversikt over billettene og gruppene dine. Her kan du dra og slippe billetter og grupper til ønsket plassering eller justere dem via nedtrekksmenyen ved å klikke på ikonet til høyre for hver billett eller gruppe. Når du er fornøyd, kan du gå ut igjen ved å trykke Ferdig eller lukke boksen med X.
For å fremheve viktige billetter slik at kundene dine ikke overser dem, kan du markere dem som Utvalgte. Åpne dialogboksen med oversikt over billettene dine ved å klikke på Utvalgte. Velg deretter billetter du ønsker å fremheve ved å trykke på stjerneikonet til høyre for hver billett; et gult ikon indikerer at billetten er valgt. Lukk dialogboksen med Ferdig eller X når du er fornøyd. For å justere rekkefølgen på utvalgte billetter, bruk Organiser-knappen. I den øverste tabellen kan du sortere billettene, men ikke flytte billetter inn eller ut av Utvalgte-seksjonen.
Nå er du klar til å selge! Med grupperte billetter automatiseres salgsprosessen etter dine gruppeinnstillinger. Billettene som sendes til dine kunder oppdateres med egne datoer du har angitt per gruppe eller billett. Salget følger salgsperioden satt for gruppe og billett, og vi markerer billettene som utsolgt når grensen for gruppen eller billetten er nådd. Enkelt og effektivt!
Bruk av grupper forbedrer ikke bare kundeopplevelsen, men gir også klarere og mer detaljert salgsrapportering. Når du bruker grupper, integrerer vi denne inndelingen i alle relevante rapporter, inkludert oversikten for arrangementet, månedsrapporter, utbetalingsfiler, og innsiktsrapporter. Dette gjør det enklere for deg å spore salg fordelt på de forskjellige gruppene og gir en bedre forståelse av salgsdynamikken.
Merk: Billettgruppene er dynamiske. Endringer i gruppene kan påvirke rapportene dine med tilbakevirkende kraft. Selv om de underliggende dataene forblir uendret, vil grupperapporteringen reflektere billettenes nåværende gruppetilhørighet hver gang en rapport genereres.
Ta kontakt med vårt supportteam på support@hoopla.no